مقالات

5 کاری که باید هر روز انجام دهید تا قلب خود را سالم نگه دارید

سلامت قلب

5 کاری که باید هر روز انجام دهید تا قلب خود را سالم نگه دارید

از دیگر محصولات ما نیز دیدن فرمایید:

با پیروی از این عادات خوب راحت تر نفس بکشید

می دانید که ورزش و رژیم غذایی خوب می تواند قلب شما را سالم نگه دارد. اما چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید تا تیک تیک خود را قوی نگه دارید؟ در اینجا، جراح قلب قفسه سینه، مارک جیلینوف، MD ، پنج کار کلیدی را توصیه می کند که باید هر روز انجام دهید تا به قلب شما کمک کند تا به بهترین شکل کار کند. این عادات را در سبک زندگی خود بگنجانید تا سلامت قلب شما بهترین باشد.

چربی های سالم بخورید نه چربی های ترانس 

ما در رژیم غذایی خود به چربی ها از جمله چربی های اشباع شده و چند غیر اشباع و غیر اشباع نیاز داریم. یکی از چربی‌هایی که ما به آن نیاز نداریم، چربی ترانس است، که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سکته را در طول زندگی افزایش دهد.

این به این دلیل است که چربی ترانس با افزایش سطح کلسترول بد (LDL) و کاهش سطح کلسترول خوب (HDL) شریان های شما را مسدود می کند. با حذف آنها از رژیم غذایی خود، جریان خون را در سراسر بدن خود بهبود می بخشید. بنابراین، چربی های ترانس چیست؟

آنها چربی های تولید شده در صنعت هستند که اغلب در محصولات پخته شده بسته بندی شده، غذاهای میان وعده، مارگارین و فست فودهای سرخ شده برای افزودن طعم و بافت استفاده می شوند.

نکته: برچسب روی همه غذاها را بخوانید. چربی ترانس در لیست مواد تشکیل دهنده به صورت روغن های نیمه هیدروژنه دیده می شود. به دنبال 0 درصد چربی ترانس باشید. بهتر است از خوردن غذاهای حاوی چربی ترانس خودداری کنید.

بهداشت دهان و دندان و تاثیر آن بر روی قلب، به خصوص نخ دندان کشیدن روزانه. 

 سلامت دندان نشانه خوبی از سلامت کلی، از جمله قلب شما است، زیرا کسانی که بیماری پریودنتال (لثه) دارند، اغلب دارای همان عوامل خطر بیماری قلبی هستند.

مطالعات در مورد این موضوع ادامه دارد، اما بسیاری نشان داده‌اند که باکتری‌های موجود در دهان که در ایجاد بیماری لثه نقش دارند، می‌توانند به جریان خون حرکت کرده و باعث افزایش پروتئین واکنش‌گر C شوند که نشانگر التهاب در رگ‌های خونی است.

این تغییرات به نوبه خود ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد.

نکته: برای جلوگیری از بیماری لثه، روزانه دندان های خود را نخ دندان بکشید و مسواک بزنید. اگر در حال مبارزه با بیماری لثه هستید، این بیشتر از حفره هایی است که ممکن است مجبور شوید با آن دست و پنجه نرم کنید.

به اندازه کافی خوابیدن و تاثیر آن بر روی قلب

 خواب یک بخش ضروری برای حفظ سلامت قلب است.

اگر به اندازه کافی نمی خوابید، بدون توجه به سن یا سایر عادات بهداشتی، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای بیماری های قلبی عروقی باشید. یک مطالعه که بر روی 3000 بزرگسال بالای 45 سال انجام شد، نشان داد کسانی که کمتر از شش ساعت در شب می‌خوابیدند، تقریباً دو برابر بیشتر از افرادی که شش تا هشت ساعت در شب می‌خوابیدند، در معرض سکته مغزی یا حمله قلبی بودند.

محققان معتقدند کم خوابی باعث اختلال در شرایط بهداشتی و فرآیندهای بیولوژیکی از جمله فشار خون و التهاب می شود.

نکته: خواب را در اولویت قرار دهید. بیشتر شب ها ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. اگر آپنه خواب دارید، باید تحت درمان قرار بگیرید زیرا این وضعیت با بیماری قلبی و آریتمی مرتبط است.

در یک زمان خیلی طولانی ننشینید. 

در سال های اخیر، تحقیقات نشان داده است که نشستن طولانی مدت بدون توجه به اینکه چقدر ورزش می کنید، برای سلامتی مضر است.

این خبر بدی برای بسیاری از افرادی است که تمام روز را در مشاغل کم تحرک می نشینند.

هنگامی که به نتایج ترکیبی چندین مطالعه مشاهده‌ای که نزدیک به 800000 نفر را شامل می‌شد نگاه کردند، محققان دریافتند که در افرادی که بیشتر می‌نشستند، 147 درصد افزایش در حوادث قلبی عروقی و 90 درصد افزایش در مرگ ناشی از این رویدادها وجود داشت.

علاوه بر این، نشستن طولانی مدت (مخصوصاً هنگام مسافرت) خطر ابتلا به ترومبوز ورید عمقی (لخته شدن خون) را افزایش می دهد .  نکته :کارشناسان می گویند حرکت در طول روز مهم است.

دورتر از دفتر پارک کنید، در طول روز چند پیاده‌روی کوتاه‌تر انجام دهید و/یا از یک ایستگاه کار ایستاده استفاده کنید تا بتوانید بالا و پایین بروید. و به یاد داشته باشید که در بیشتر روزها ورزش کنید.

از دود اجتناب کنید. 

مطالعات نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری قلبی برای افرادی که در خانه یا محل کار در معرض دود سیگار هستند، حدود 25 تا 30 درصد بیشتر است.

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، قرار گرفتن در معرض دود تنباکو سالانه منجر به مرگ 34000 مرگ زودرس بیماری قلبی و 7300 مرگ ناشی از سرطان ریه می شود.

و افراد غیرسیگاری که فشار خون بالا یا کلسترول خون بالا دارند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی در هنگام قرار گرفتن در معرض دود سیگار هستند.

این به این دلیل است که مواد شیمیایی ساطع شده از دود سیگار باعث ایجاد پلاک در شریان ها می شود.

نکته: با افراد سیگاری قاطع باشید که نمی خواهید در اطراف دود محیطی قرار بگیرید – و کودکان را از دود سیگار دور نگه دارید. 

این پنج نکته را دنبال کنید تا به قلب خود لطف کنید. شما احساس بهتری خواهید داشت و می توانید با یک سبک زندگی سالم برای قلب فعال بمانید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *